Kurs: Sørlandsk Lærerstevne «Elever med særlige forutsetninger»

Her kommer en heidundrende nyhet til! 😀

Det er med glede jeg kan oppfordre Sørlendingene om å melde seg på kurs om evnerike elever, eller «elever med særlige forutsetninger» på Sørlandsk lærerstevne i Kristiansand den 19. oktober 2012.

Kursbeskrivelse – (og OBS! Påmeldingsfrist 5. september!)

Kurs nr. 11: ELEVER MED SÆRLIGE FORUTSETNINGER

Kursholdere: Niels Gredal, PP-tjenesten i Songdalen kommune, Bjørg S. Rustad, Universitetet i Agder og Rune Heggdal, Oddemarka skole.

I «Prinsipp for opplæringa» i læreplanen understrekes det at både elever med særlige vansker og elever med særlige evner og talent har krav på tilpasset opplæring. Vi vil i dette kurset sette fokus på en gruppe elever vi mener ikke blir godt nok ivaretatt i den norske skolen – elever med særlige forutsetninger.

Kurset tar sikte på å belyse:

  • Elever med særlige forutsetninger – hvem er de?
  • Hvordan finner vi dem?
  • Hvorfor må vi ha fokus på denne gruppen?
  • Hva kjennetegner denne elevgruppen?
  • Hvordan kan vi tilrettelegge undervisningen slik at den gir utfordringer og vekst også
    for elever med særlige forutsetninger?
  • Hjem/skole-samarbeid – foreldrerollen
  • Erfaringer fra et forsøksprosjekt ved Oddemarka skole

Kurskatalogen ligger her. – Direkte link til påmelding her.

Kurs 11: Elever med særlige forutsetninger

About Krumelure (Kari K)

Norwegian Teacher & Gifted Advocate, blog at Krumelurebloggen.no about giftedness in Norway. Lektor/kontaktlærer/spesialrådgiver. Kursholder - elever med stort læringspotensial (#evnerike) og tilpasset opplæring. Styringsgruppen Nordisk Talentnettverk. ECHA-Correspondent to Norway, Delegate of World Council for Gifted and Talented Children. Twitter: @Kariekol E-mail: Krumelure5@gmail.com

Posted on 05/09/2012, in EvnerikeBarn, Tilpasset undervisning and tagged , , , . Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. ikke noen spesiell kommentar, men Teknologirådets artikkel om den omvendte skolen peker på et viktig prinsipp. På websiden http://www.skoleniskolen.no er Kahns Academy speielt nevnt

    • Omvendt undervisning = spennende. Men gode lærere med kunnskap om læringsmiljø, klasseledelse og fagkunnskap er også viktig. Jeg sier «ja takk» til begge. Det blir utrolig spennende å følge utviklingen av flipped classroom i årene som kommer.

  1. Tilbaketråkk: Kurs: Sørlandsk Lærerstevne “Elever med særlige forutsetninger ... | Evnerike barn, tilpasset opplæring og skole | Scoop.it

  2. Tilbaketråkk: ..og takk for det gamle! « Krumelurebloggen

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: