Rapport fra organisasjone Cidree.org om #evnerike elever

Utdanningsdirektoratet har nylig blitt medlem av den europeiske organisasjonen Cidree. Her har vi noe «knask» å ta tak i for dere som jobber med evalueringer av Kunnskapsløftet og generelle tiltak for de evnerike elevene?

Curriculum Provision for Exceptionally Able Students

This report is the product of a collaborative project that explored a range of practices and projects which address the learning needs of students with exceptional ability.  Exceptionally able students require  greater extension in breadth and depth of learning activities than is normally provided for the main cohort of students.

The participants in the project; the National Council for Curriculum and Assessment (NCCA), Ireland, Schweizerische Koordinationsstelle für Bildungsforschung (SKBF/CSRE), Switzerland, and Instituut voor Leerplan-Ontwikkeling (SLO), the Netherlands, set out to bring together some of the experiences of schools and teachers in their respective countries in providing curriculum provision for students with exceptional ability. The report captures these experiences in a range of case studies which describe in rich detail projects and practices at national, regional, school and classroom levels.

Rapporten finner du på en direkte link her og på nettsiden som beskriver prosjektet her.

Og mer om Cidree her

CIDREE is the Consortium of Institutions for Development and Research in Education in Europe. It is a self-managing network of educational bodies that play a recognised national role in the field of curriculum development and/or educational research.

About Krumelure (Kari K)

Norwegian Teacher & Gifted Advocate, blog at Krumelurebloggen.no about giftedness in Norway. Lektor/kontaktlærer. Holder kurs om elever med stort læringspotensial (#evnerike) og hvordan gi tilpasset opplæring. Styringsgruppen Nordisk Talentnettverk. ECHA-Correspondent to Norway, Delegate of World Council for Gifted and Talented Children. Twitter: @Kariekol E-mail: Krumelure5@gmail.com

Posted on 20/11/2012, in EvnerikeBarn, Forskning, Udir.no and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: